Kediler Neden Tüy Döker ?

2019-04-16 18:47:17

Kedilerin dökülen tüyleri birçok kedi sahibini yakından ilgilendiren bir konudur. Peki, kediler neden tüy döker ? Kedilerin tüy dökmesi nasıl engellenir ?

Kedilerin tüy dökmesi sorunu kedi besleyenlerin neredeyse ortak bir sorunu haline gelmiş durumda. Bu durumda

-Dökülen tüy miktarı

-Mevsimle olan ilişkisi

-Dökülen tüylerin sağlıklı mı yoksa ölü tüyler mi olduğunun anlaşılabilmesi dikkat edilmesi gerekir. Mevsime bağlı tüy dökülmeleri yılda iki dafa görülür. Bunun dışında ki tüy dökülmeleri çeşitli hastalıklardan ya da yeterli beslenme ve bakım şartlarının sağlanamamasından kaynaklanmaktadır.

Kedilerin Tüy Dökmesine Neden Olan Hastalıklar Nelerdir ?

Kedilerin tüy dökmesine neden olan hastalıklar ; Mantar enfeksiyonları, uyuz enfestasyonları, harestel etmenler, hormonel bozukluklar ve alerjik dermatikler olarak sıralayabiliriz.

Bu Hastalıkların Olduğu Hayvanlarda Hangi Belirtiler Görülür ?

Deride kızarıklık, tüylerde matlık ve yoğun bir tüy dökülmesi görülür. Eğer bu hastalıklardan herhangi biri kedinizde yoksa o zaman kediniz ilgisiz ve bakımsız kalmış demektir.

Kedilerin düzenli taranmamasından dolayıda tüy döküntüleri yaşanmaktadır. Bu durumda dökülen tüyle genelikle ölü tüyler veya dökülmeye yüz tutmuş tüylerdir. Uygun bir tarak yardımı ile düzenli taranması durumunda kedinizde ki tüy döküntüsü sorunu azaacaktır. Taranarak ayrılmayan ölü tüyler sağlıklı tüylr ile birleşip keçeleşerek topak haline gelirler. Bu topaklaşma sonucu deri hava alamaz ve daha çok tüy döker. Bu yüzden tüylerin hergün ya da gün aşırı tarama fırçası ile en az 10 dakika düzenli aranması bu problem için çözüm olacaktır.

''Kedilerin az tüy dökmesi için yapılması gerekenler  burayı tıklayarak okuyabilirsiniz.