Köpeklerde Aşılama

2019-01-25 19:28:43

Köpek aşıları hastalıklara karşı korunmasında oldukça önemlidir. Özellikle yavru köpeklerin hastalıklara karşı bağışıklıklarının zayıf olmaları nedeni ile köpeklerde aşılama kesinlikle ihmal edilmemelidir. Bağışıklık sistemleri düşük olan köpeklerde enfeksiyonların görülme oranı oldukça yüksektir ve virüslere karşı en güçlü korunma yöntemi aşılamadır.

Sahiplendiğiniz andan itibaren, köpeğin her şeyi için size bağımlı olduğunu da bilmelisiniz. İhtiyaç duyduğu bakımı ona gün be gün sağlamak da tamamen sizin göreviniz. Elbette bir yavru köpeğin ihtiyaçlarının başında sağlığı, aşıları gelir. Köpek yavrularının ilk bir yılı içerisinde oldukları aşılar oldukça önemlidir ve kritik bir döneme denk gelmektedir. Köpeklerinizin aşılarına başlamadan önce parazit tedavisini yaptırmalısınız. Köpeğinizde bulunan parazitler bağışıklık sisteminin zayıflamasına ve virüslere karşı savunmasız kalmasına neden olabilir. Parazit tedavileri yapılmadan köpeklerde aşılama başlandığında hastalıklara yakalanma riski artmaktadır. Yavru bir köpeğe yapılması gereken 4 temel aşı vardır. Bunlar karma, corona, bordotella ve kuduz aşısıdır.

Yavru Köpek İçin Aşı Takvimi

6 haftalık          Puppy DP

7 haftalık          İç ve Dış Parazit Uygulamaları

8 haftalık          1. karma

9 haftalık           Bronşin-KC aşısı ile iç parazit uygulamasının tekrarı

10 haftalık         1. Corona virüs Aşısı

11 haftalık         2. Karma Aşı

12 haftalık        1. Lyme Aşısı

13 haftalık         kuduz aşısı

14 haftalık         2. Corona virüs Aşısı

15 haftalık        2. Lyme Aşısı

Ayrıca iç parazit ve dış parazit uygulamaları üç ayda bir tekrar edilmelidir. Puppy DP: Anneden erken ayrılan yavrulara uygulanan yavru karma aşısıdır. Kliniğimizde uygulanan yavru karma aşı Canine Parvovirus ve Canin Distemper virüslerine karşı köpeğinizi korumaktadır. Kuduz Aşısı: Kuduz hastalığına sebep olan Rabies virüsüne karşı koruma sağlayan aşıdır. Bu aşı 3 aylık iken yapılmalıdır.