Köpek Kısırlaştırma

2017-12-13 19:54:42

Köpeğinizin yavrulamasını engellemek istiyorsanız kısırlaştırma en kesin ve en sağlıklı yöntem. Ancak kısırlaştırma öncesinde ve sonrasında bu duruma hazırlıklı olmalısınız.

Köpekler 8 haftalık olduktan sonra kısırlaştırılabilirler ancak onlar için en doğru zaman 6 ay ile 9 ay arasıdır. Bu tarih geçse dahi kısırlaştırma yapılabilir yalnızca yaşlı ve kilolu köpeklerde kısırlaştırma ameliyatı sonrası dönem daha uzun ve zorlu olur.

Kısırlaştırma ameliyatı; testis kanseri, prostat problemleri, adet akıntıları gibi hastalıkları engellemeye yardımcı olur. Ayrıca kısırlaştırılmış köpek çiftleşme davranışlarını göstermeyi de azaltır. Bu sayede; idrar ile işaretleme, evden kaçma, saldırganlık ve ev çevresine köpekler toplama gibi davranışlardan uzaklaşır. Sosyal davranış problemlerinden uzaklaşır ve köpekler ile daha az kavgaya girer.

Kısırlaştırma ameliyatının kesinlikle bir veteriner hekim eşliğinde yapılması gereklidir. Ameliyat sonrasında da veteriner ile iletişim halinde kalınmalı ve herhangi olumsuz bir belirti görüldüğü takdirde hemen kontrol edilmelidir.

Köpeklerin ameliyat sonrası, ameliyat bölgelerinin iyileşene kadar korunması gerekir. Ameliyat sonrası veteriner gerekli görürse bir süre veteriner kliniğinde kalmalı, eve geldikten sonra beslenmesine ve hijyenine dikkat edilmelidir. Veteriner öneriyor ise ağrı kesici ilaçlar düzenli olarak kullanılmalıdır.

Ameliyat sonrası da ameliyat kadar önemli olduğu için köpeğinizin mutlaka temiz, sıcak ve kuru bir bölgede istirahat etmesi gerekir. Eğer uzun süreli iştahsızlık, kusma, halsizlik, vücut ısısının çıkması veya inmesi, hareket ederken zorlanma, nefes almakta zorlanma ve ishal gibi belirtiler görülürse mutlaka veterineri tarafından muayene edilmelidir.

Köpekleriniz için kısırlaştırma ameliyatı düşünüyorsanız, profesyonel kadrosu ve tıbbi donanımı ile Megavet’i tercih edebilirsiniz.