Kedi Aşısı

2017-12-19 15:17:48

Kediler, doğdukları andan itibaren hastalık kapma eğilimine sahiptir. Bu nedenle onları hastalıklardan korumak da size düşer. Korumayı da ancak düzenli aşılar sayesinde sağlayabilirsiniz. Ayrıca kedi aşıları yalnızca onları değil sizi de bulaşıcı kedi hastalıklarından korur.

Peki, kedi aşıları ne zaman başlamalı?

Kedilere doğdukları anda aşı yapılmaz, öncelikle anne sütü ile biraz büyümeleri ve bağışıklık sistemlerini geliştirmeleri beklenir. Anne sütü kedileri koruyan ilk özel madde ancak zamanla anne sütü etkisini yitirir ve kedilere dışarıdan koruma müdahalesi gerekir.

Bu müdahale ilk olarak kedi 6-8 haftalık iken yapılır. Kediler 6-8 haftalık olduğu zaman hem veteriner kontrolüne götürülür ve iç-dış parazit aşıları yapılmaya başlanır. Parazitlerden korunmak hem kedilerin hem de insanların sağlığı için son derece önemlidir. Bu nedenle parazit aşıları 3 ayda 1 tekrarlanmalıdır.

İlk aşı sonrası nasıl olmalı?

Kedilerin ilk veteriner kontrolleri ve ilk aşıları tamamlandıktan sonra düzenli bir süreç başlar. Kediler 8 haftayı geçtiği zaman, 8-10 hafta arası ilk karma aşılar yapılır. Karma aşılar veteriner hekim kontrolünde tekrarlanır ve yenilenir. Karma aşı kedileri pek çok hastalıktan korur. İkinci karma aşı ve genel kontrol ise 10-12 haftalık arası yapılır.

Kediler 9-11 haftalık olduğunda ise Leukemia aşısı yapılır. Bu aşı kedileri leukozis virüsünün yol açtığı hastalıklardan korur. Aşı senelik olarak tekrarlanır.

Kuduz aşısı ne zaman yapılmalı?

Evcil hayvanlar için son derece önem arz eden bir aşı türü de kuduz aşısıdır. Kediler 12 haftayı doldurduktan sonra yapılabilir. Genellikle 12-18 haftalık arasında kedilere kuduz aşısı yapılır. Kuduz aşısı ülkemizde zorunlu hale getirilmiştir.

Düzenli tekrarlanan aşılar nasıl takip edilmeli?

Kedilerin ilk aşıları tamamlandıktan sonra mutlaka veteriner hekimden aşı takvimi alınmalıdır. Bu takvime bağlı kalınarak düzenli aşılar kedi sağlığı için yaptırılmalıdır. Kediler bir yaşından sonra her yıl; karma aşı, Leukemia aşısı ve kuduz aşısı olmalıdır.

Aşılama öncesi nelere dikkat edilmeli?

Eğer kedinizde herhangi bir hastalık belirtisi ve rahatsızlık varsa bunu mutlaka veterinere bildirmelisiniz. Çünkü aşılar yalnızca sağlıklı olan kedilere uygulanır.

Ayrıca kedinizin hamile olma ihtimali varsa bu durumu da mutlaka veteriner hekime bildirmelisiniz, hamile kedilere aşılama yapılmaz.

Kızgınlık döneminde olan kedilerin de bu dönemi atlatmasını beklemek gerekir.

Kediniz için her türlü sağlık hizmetini almak, aşı ve kontrollerini yaptırmak için 7/24 açık olan Megavet Veteriner Kliniği’nden randevu alabilirsiniz.