Karma Aşı

2017-12-22 14:03:04

Kedilerin ve köpeklerin hastalıklardan korunmak için düzenli olması gereken aşılar vardır. Bu aşılara genellikle anne sütünü bıraktıktan ve iç-dış parazit aşıları yapıldıktan sonra başlanır. Ancak aşı yapılış tarihleri; hayvanların cinsine, ırkına, hastalık durumuna göre değişiklik gösterebilir. Bu nedenle aşılara başlamadan önce mutlaka veteriner kontrolü gerekir.

Aşıların yapımı ve düzeni de yine veteriner hekim kontrolünde olmalıdır. Veterinerinizin önerdiği zaman aralıkları içerisinde aşıları yaptırmanız gerekir. Aşı vakitlerini unutmamak ve bir düzene oturtmak için aşı takvimleri kullanılır.

Kediler için karma aşı genellikle kediler iki aylık olduktan sonra yapılmaya başlanır. Yani yavru kediler 8-10 haftalık aralığında karma aşılarını olmaya başlamalıdır. Karma aşı kedilere 2 doz olarak uygulanır ve dozlar arasında yaklaşık iki hafta bulunur.

Kediler için karma aşı içerisinde bulunan aşılar şunlardır; Feline Calicivirus aşısı, Feline Herpes Virus aşısı ve Feline Panleukapenia Virus aşısı. Karma aşı kediler için ölümcül tehlike taşıyabilecek bu üç virüs türüne karşı uygulanır. Virüsler kediler için ölümcül olduğundan aşılarının yapılmasına özen gösterilir. Kedi karma aşıları yılda 1 kez tekrarlanır.

Köpekler de yaklaşık 6 haftalık olduktan sonra karma aşıları yapılmaya başlanır. Köpekler için karma aşıların türleri biraz daha fazladır. Doz olarak ise 2 ile 5 doz aralığında değişim gösterir. Köpeğinizin cinsiye en uygun aşılar konusunda veteriner hekiminiz sizi bilgilendirir.

Köpekler için uygulanan karma aşı içerisinde; DP(Distemper ve Parvovirus), DHPPI( Distemper, Enfeksiyoz Canine Hepatitis, Parvovirus, Parainfluenza, Enfeksiyöz Laryngotracheitis), DHPPI+L (Distemper, Enfeksiyoz Canine Hepatitis, Parvovirus, Parainfluenza, Enfeksiyöz Laryngotracheitis, Leptospirosis) ve CPV/CV (Parvovirus ve Coronavirus) virüslerine karşı dozlar yer alır.

Köpekler için ağır enfeksiyon ve ardından ölüm riski oluşturabilen bu virüslere karşı zamanında önlem almak önemlidir. Karma aşılar genellikle iki doz olarak 20-21 gün ara ile uygulanır. Düzenli olarak ise yılda 1 kez tekrarlanır.

Siz de kedi ve köpekler için karma aşı yaptırmak, sağlık kontrolünden geçirmek ve bilgi almak için 7/24 açık olan Megavet Veteriner Kliniği’ni tercih edebilirsiniz.