Acil Veteriner

2017-04-13 21:26:20

Acil Veteriner

Acil veteriner ihtiyacında Maltepe’de faaliyet gösterdiğimiz Megavet Veteriner Kliniğimize ulaşabilirsiniz. Bu blogumuzda veterinerlik ve hayvanlarla ilgili bilgileri bulabilirsiniz.

Adres: E-5 Maltepe Köprüsü Atatürk Cad. No:154/3 Maltepe/İSTANBUL

Tel: 0216 305 35 08

Fax: 0216 442 00 84

Gsm: 0542 415 12 47

Veteriner hekimleri hayvanları tedavi ederler ve genellikle özel klinikler ve hastanelerde çalışırlar. Amerikan Veteriner Medikal Derneğine göre, özel klinik uygulamada çalışan veterinerlerin % 75'inden fazlası evde beslenen hayvanları tedavi ediyor. Çoğu kez kediler ve köpekler için bakım yapıyor, ancak aynı zamanda kuşlar, güvercinler ve tavşanlar gibi diğer evcil hayvanlarla da ilgileniyorlar. Bu veteriner hekimler, hayvan sağlığı sorunlarını teşhis edip tedavi etmekte, koruyucu sağlık hizmetleri konusunda hayvan sahipleriyle görüşmeler yapmakta ve aşılama, dişçilik ve kırıkları belirleme gibi tıbbi ve cerrahi işlemleri yapmaktadır.

At veteriner hekimleri atlarla çalışır. 2014'te, özel muayenehanelerde veteriner hekimlerden yaklaşık yüzde 6'sı atları tanıdı ve tedavi etti.

Gıda hayvan veteriner hekimleri, besin kaynakları olarak yetiştirilen domuz, sığır ve koyun gibi çiftlik hayvanlarıyla çalışırlar . 2014 yılında, özel muayenehanelerde veteriner hekimlerden yaklaşık yüzde 7'sinin yiyecek hayvanları tedavi edildi. Hastalıklara ve yaralanmalara, hastalıklara karşı testlere ve aşılara karşı çiftliklerde ve çiftliklerde zamanlarının çoğunu harcıyorlar. Sahiplere veya yöneticilere beslenme, konut ve genel sağlık uygulamaları hakkında bilgi verebiliyorlar

Gıda güvenliği ve muayene veteriner hekimleri hayvan ve hayvan ürünlerini büyük hayvan hastalıkları için incelemekte ve test etmekte, hayvanları tedavi etmek için aşılar sağlamakta, hayvan refahını arttırmakta, hayvan sağlığını iyileştirmek için araştırma yapmakta ve hükümet gıda güvenliği düzenlemelerini uygulamaktadır. Hayvanlar arasında ve insanlar ile insanlar arasında iletilebilen hastalıkların önlenmesi ve kontrolü için hayvan ve halk sağlığı programlarını tasarlar ve uygularlar.

Araştırma veteriner hekimleri, insan ve hayvan sağlığı sorunlarıyla ilgili klinik araştırmalar yürüterek laboratuarlarda çalışırlar. Bu veteriner hekimler, ilaç tedavilerinin etkilerini belirlemek için hayvanlar üzerinde testler yapabilir veya yeni cerrahi teknikleri test edebilirler. Ayrıca, gıda ve hayvan kaynaklı hastalıkların ve hastalıkların önlenmesi, kontrolü ve ortadan kaldırılmasını araştırabilirler.

Veterinerler İçin Çalışma Ortamı

2016 yılında 6 veteriner hekimden 1'i kendi hesabına çalışıyordu.

Çoğu veteriner hekim özel klinikler ve hastanelerde çalışır. Diğerleri çiftliklere giderler, laboratuvarlarda veya sınıflarda çalışırlar veya hükümet için çalışırlar.

Atları veya besin hayvanlarını tedavi eden veteriner hekimler, çiftlikleri arasında gezinirler. Dışarıda her türlü havada çalışırlar ve genellikle uzak bölgelerde ameliyat yapmak zorunda kalabilirler.

Gıda güvenliği ve denetiminde çalışan veteriner hekimler hayvanların sağlığını kontrol etmek ve tesis tarafından güvenlik protokollerinin izlenmesini sağlamak için çiftliklere, mezbahalara ve gıda işleme tesislerine gider.

Araştırmalarını öncelikle ofislerde ve laboratuvarlarda yapan veteriner hekimler. Zamanlarının çoğunu hayvanlarla değil, insanlarla geçirirler.

Veteriner hekimler hasta hayvanları ve hayvanların endişeli sahipleriyle uğraştığından iş duygusal olarak stresli olabilir. Ayrıca, iş yerinde gürültülü olabilir, zira hastalar hasta olduklarında veya geldiklerinde ses çıkarırlar. Çiftlikler ve çiftliklerde, mezbahalarda veya yaban hayatı üzerinde fiziksel olarak çalışmayı da talep edebilirler